Toimitusehdot

Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn


Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä.


 Kampaamotukku Palmikko Oy:n yleiset myynti- ja toimitusehdot


1. Soveltamisala

Näitä myynti- ja toimitusehtoja sovelletaan Kampaamotukku Palmikko Oy:n (jäljempänä myyjä) ja sen asiakkaiden (jäljempänä ostaja) väliseen kaupankäyntiin, elleivät osapuolet toisin ole kirjallisesti sopineet. Molemmat osapuolet sitoutuvat noudattamaan tilauksen tekohetkellä voimassa olevia ehtoja.


Asiakkaina voivat olla hius- ja kauneusalalla toimivat yritykset, yhteisöt ja yhdistykset,  joilla on voimassa oleva y-tunnus, sekä hius- ja kauneudenhoitoalan opiskelijat ja työntekijät. Asiakkaan perustiedot rekisteröidään myyjän asiakasrekisteriin. Asiakkaan henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti eikä niitä luovuteta ulkopuolisille.


Nämä myynti- ja toimitusehdot korvaavat kaikki aikaisemmat myynti- ja toimitusehdot.



2. Myyjän velvollisuudet


Toimitusaika

Ennen klo 14 tehdyt tilaukset jätetään saman päivän aikana kuljetettavaksi, mikäli varastotilanteemme sen sallii.


Posti Express - Jakopaketti liikkeeseen

Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen. 


Posti lupaa, että tilaus on meiltä toimituksesta jaettuna asiakkaalla seuraavan työpäivän aikana klo 16 mennessä niillä alueilla, joilla tämä Postin palvelu on mahdollinen. Posti ei tavoita koko Suomea yhdessä (1) työpäivässä, Postin toimiaikakyselystä voit tarkistaa oman alueesi tavoitettavuuden.

Mikäli asiakasta ei tavoiteta liikkeestä, jätetään saapumisilmoitus vastaanottajan osoitteeseen ja tilaus toimitetaan lähimpään postikonttoriin, josta se on noudettavissa seuraavan viikon ajan. Toimitukseen EI kuulu soittoa ennen jakelua (toimitusajan sopimista tai ovikoodikyselyä).


Postipaketti - Nouto Postista tai Postin Pakettiautomaatista

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Postiin, Postin noutopisteelle (Prismat, K-marketit, R-kioskit) tai Postin Pakettiautomaattiin. 


Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella, jonka saat sähköpostiin kun lähetämme paketin. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa.


Toimitusaika 1-3 arkipäivää



Matkahuolto Lähellä-paketti. Nouto Matkahuollosta tai Matkahuollon Pakettipisteistä


Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen, Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit, Tokmannit), tai Matkahuollon Pakettiautomaattiin.


Toimitusaika 1-3 arkipäivää



Nouto Showroom -myymälästä

Tilauksesi on noudettavissa Showroom -myymälästämme kun olet saanut sähköpostin että tilauksesi on toimitettu. Pyrimme keräämään tilauksesi noudettavaksi mahdollisimman nopeasti siitä kun olemme saaneet tilauksesi.


Toimituskulut

Postin Express -kuljetus toimitetaan rahtivapaasti tilauksen arvon ylittäessä 200€ (alv. 0%), muutoin toimitushinta on 9,90€ (alv. 0%).

Postin Postipaketti toimitetaan rahtivapaasti tilauksen arvon ylittäessä 150€ (alv. 0%), muutoin toimitushinta 6,70€ (alv. 0%). 

Matkahuollon Lähellä-paketti toimitetaan rahtivapaasti tilauksen arvon ylittäessä 150€ (alv. 0%), muutoin toimitushinta on 6,70€ (alv. 0%)



Nouto Showroom -myymälästä 0€


Kalusteiden ja tilaa vievien tuotteiden rahtikulut veloitetaan todellisten rahtikulujen mukaisesti.

Jälkitoimitukset ilman toimituskuluja.


Vaaranvastuun siirtyminen

Vaaranvastuu siirtyy ostajalle, kun tavara sopimuksen mukaisesti luovutetaan ostajalle tai itsenäisen rahdinkuljettajan kuljetettavaksi, jollei toimituslausekkeesta muuta johdu. Ellei tavaraa luovuteta oikeaan aikaan ja tämä johtuu ostajasta tai ostajan puolelta olevasta seikasta, vaaranvastuu siirtyy ostajalle, kun myyjä on tehnyt sen mitä häneltä sopimuksen mukaan edellytetään luovutuksen mahdollistamiseksi.


Takuu

Myydylle tavaralle on voimassa valmistajan ehtojen mukainen takuu, ellei toisin sovita. Takuuasioissa otettava aina yhteyttä myyjään ja esitettävä takuutodistus sekä ostokuitti.


Välilliset vahingot

Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan viivästyksestä tai toimituksen virheellisyydestä ostajalle aiheutuneita välillisiä vahinkoja kuten tuotantotappiota, saamatta jäänyttä voittoa tai muuta taloudellista seurannaisvahinkoa.


Tilauksen toimitus

Jos tilattua tuotetta on tulossa vasta varastoon lähtee tilaus vasta kun tilauksen puuttuvat tuotteet ovat saapuneet varastoon.


3. Ostajan velvollisuudet


Hinnat

Ellei muuta ole kirjallisesti sovittu, kaikki myyjän ilmoittamat hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Kaikkiin hintoihin lisätään arvonlisävero 24%. Myyjä pidättää itsellään oikeuden ilmoittamiensa hintojen muutokseen, mikäli ne aiheutuvat myyjästä riippumattomista syistä.


Paytrail

Pankkimaksut

Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.

Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutapa MobilePay on sovelluksessa toimiva palvelu, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtä tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.

Tarkemmat ehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla. MobilePayn ehdot

Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.

Tarkemmat ehdot ovat tarjolla Applen sivuilla. Apple Payn käyttöehdot


Maksupalveluntarjoaja

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com 

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.


Klarna Maksa myöhemmin
Kun Yrittäjänä valitset maksutavaksi Maksa myöhemmin, tarjoamme sinulle mahdollisuuden maksaa eräpäivänä, joka on 30 päivää tilauksen lähettämisestä. Siirrämme saatavamme Klarna Bank AB:lle (“Klarna”). Klarna lähettää sinulle sähköpostitse maksuohjeet ostoksen maksamiseksi suoraan Klarnalle. Jos haluat mieluummin vastaanottaa maksuohjeet postitse, ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun tehtyäsi oston. Yhteystiedot ja muuta tietoa Klarnasta löydät sivulta klarna.fi.

Veloitamme laskutusmaksun 0€. Jos saatavaa ei makseta, Klarna lähettää maksumuistutuksen, josta Klarna veloittaa 5€:n muistutusmaksun sekä viivästyskorkoa korkolain mukaan. Jos saatava maksumuistutuksista huolimatta on edelleen maksamatta, Klarna voi siirtää saatavan perintätoimistolle perittäväksi, mikä voi aiheuttaa perintäkustannuksia.

Jos valitset maksutavaksi Maksa myöhemmin, Klarna arvioi luottokelpoisuutesi. Klarna käsittelee henkilötietojasi täyttääkseen velvollisuutensa sekä tätä sopimusta että muita tarkoituksia koskien, jotka on mainittu Tietosuojaselosteessamme. Tietosuojaseloste on luettavissa täällä sekä verkkosivuilla, ja käyttämällä Klarnan palveluja vahvistat, että olet lukenut selosteen. Käsittelemme henkilötietojasi esimerkiksi tunnistaaksemme ja analysoidaksemme asiakkuutesi, suorittaaksemme luottoarvioinnin, markkinoidaksemme ja kehittääksemme liiketoimintaamme. Saatamme myös siirtää tietojasi valituille osapuolille (kuten luottotietotoimistoille), jotka sijaitsevat mahdollisesti EU:n/ EAA:n ulkopuolella. Tietosuojaselosteessamme on lisätietoa tietojen jakamisesta, oikeuksistasi omiin tietoihisi, kuinka saat meihin yhteyden kysymyksissäsi tai teet valituksen viranomaisille.

Klarnan maksutavat eivät ole opiskelijoille ja työntekijöille saatavilla.

Lasku
Yritysasiakas voi ostaa tuotteet laskulla, jos ostosten loppusumma ylittää 100€+alv. Laskun loppusummaan lisätään laskutuslisä 3€+alv. Asiakkaan luottotiedot tarkastetaan Asiakastieto.fi-palvelusta ja mikäli asiakkaalla on maksuhäiriömerkintöjä, Palmikko pidättää itsellään oikeuden olla myöntämättä laskua. Laskutusmahdollisuus avataan ensimmäisen tilauksen jälkeen. Lasku lähetetään asiakkaan tiedoissaan ilmoittamaan sähköpostiin. Maksuaika on 14 vrk. Maksamattomien laskujen maksumuistutuksista perimme käsittelykuluina 10€+alv. per muistutus.

Finvoice eli verkkolasku

Voimme toimittaa laskusi suoraan sinulle suoraan verkkopankkiisi tai laskutusohjelmaasi. Verkkolaskujen vastaanottaminen edellyttää, että yrityksesi taloushallinto-ohjelma tukee verkkolaskutusta, ja että verkkolaskutussopimus on solmittu operaattorin ja pankin kanssa.

Lähetäthän meille verkkolaskusta varten laskutusohjeesi tai verkkolaskutusosoitteesi osoitteeseen asiakaspalvelu@palmikko.fi

Laskutusohjeessa tulee mainita;

-Verkkolaskuosoite/OVT-tunnus

-Verkkolaskuoperaattori

-operaattorin välitystunnus

-toimitetaanko muistutuslaskusi sinulle suoraan verkkolaskuna vai erikseen paperisena?

Emme myönnä laskua opiskelijoille ja työntekijöille ilman Y-tunnusta.


Lahjakortilla maksettaessa

Koodi ja lahjakortti ovat kertakäyttöisiä eikä lahjakorttia voi vaihtaa rahaksi. Lahjakortin voi käyttää ainoastaan todistettavasti kampaamo- tai kauneudenhoitoalan oppilas tai ammattilainen. Asiakkaan on varauduttava todistamaan oikeutensa Kampaamotukku Palmikko Oy:ssä  asioimiseen. Lahjakortilla ei voi maksaa verkkokaupassa toimituskuluja.


Reklamaatio ja virheen korjaaminen

Ostajalla on velvollisuus tarkastaa tuotteen kunto ja oikeellisuus tuotteen vastaanottamisen yhteydessä tai ensi tilassa sen jälkeen. Kaikki tuotteisiin liittyvät huomautukset on esitettävä myyjälle välittömästi puutteen tai virheen tultua ostajan tietoon. Avatuilla tuotteilla / pakkauksilla ei ole palautusoikeutta. Toimitus katsotaan hyväksytysti vastaanotetuksi, ellei siitä ole huomautettu neljäntoista (14) päivän kuluessa toimituspäivästä.


Myyjällä on oikeus ensisijaisesti joko korjata virhe tai toimittaa uusi tavara. Ostajalla ei ole oikeutta vaatia toimitusta, jos olosuhteissa on tapahtunut sellainen muutos, joka olennaisesti muuttaa alkuperäisesti sovittujen suoritusvelvollisuuksien suhdetta.


Ostajan tulee palauttaa virheelliseksi tai vääräksi havaitsemansa tuote alkuperäisessä ja myyntikuntoisessa pakkauksessaan myyjän antamien ohjeiden mukaisesti. Myyjä tarkistaa palautetun tuotteen mahdollisen virheen toteamiseksi joko itse tai antaa tuotteen tarkistamisen tuotteen valmistajan tehtäväksi. Vioittuneen jälleenmyyntituotteiden kohdalla tulee mukaan aina liittää ostokuitti tai sen kopio.


Palautus- ja vaihto-oikeus

Tuotteen mahdollisesta palautuksesta on sovittava aina tapauskohtaisesti myyjän kanssa, joka antaa ostajalle palautusohjeet.


Varastoitavilla verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on neljäntoista (14) päivän palautus- ja vaihto-oikeus. 14 päivän palautusoikeus alkaa siitä päivästä lukien, kun asiakas fyysisesti vastaanottaa tuotteen. Palautettavien tuotteiden tulee olla avaamattomia, vahingoittumattomia alkuperäispakkauksissaan ja sisältää kaikki niihin liittyvät osat. Ostaja vastaa aina palautuskuluista.


Huomioithan, että tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Toimipaikasta palautuva, asiakkaan noutamatta jättämä lähetys ei ole palautus. Veloitamme noutamattoman lähetyksen palautumisesta aiheutuvina kuluina tilauksen toimituskuluja vastaavan summan.


4. Erimielisyyksien ratkaiseminen


Myyjän ja ostajan väliseen sopimukseen liittyvät erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan osapuolten välisin neuvotteluin. Ellei toisin ole sovittu eikä neuvotteluissa päästä sovintoon, riidat ratkaistaan Pirkanmaan käräjäoikeudessa.


5. Yhteystiedot


Kampaamotukku Palmikko Oy

Muuraintie 5 C 3

33960 Pirkkala


puh. 010 219 4888

asiakaspalvelu@palmikko.fi

Loading...