Toimitusehdot

 Kampaamotukku Palmikko Oy:n yleiset myynti- ja toimitusehdot

1. Soveltamisala

Näitä myynti- ja toimitusehtoja sovelletaan Kampaamotukku Palmikko Oy:n (jäljempänä myyjä) ja sen asiakkaiden (jäljempänä ostaja) väliseen kaupankäyntiin, elleivät osapuolet toisin ole kirjallisesti sopineet. Molemmat osapuolet sitoutuvat noudattamaan tilauksen tekohetkellä voimassa olevia ehtoja.

Asiakkaina voivat olla hius- ja kauneusalalla toimivat yritykset, yhteisöt ja yhdistykset,  joilla on voimassa oleva y-tunnus, sekä hius- ja kauneudenhoitoalan opiskelijat ja työntekijät. Asiakkaan perustiedot rekisteröidään myyjän asiakasrekisteriin. Asiakkaan henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti eikä niitä luovuteta ulkopuolisille.

Nämä myynti- ja toimitusehdot korvaavat kaikki aikaisemmat myynti- ja toimitusehdot.
 

2. Myyjän velvollisuudet

Toimitusaika
Ennen klo 12.00 tehdyt tilaukset jätetään saman päivän aikana kuljetettavaksi.

Posti - Express Business Day - Kotiinkuljetus
Posti lupaa, että tilaus on perillä asiakkaalla seuraavan työpäivän aikana klo 14 mennessä niillä alueilla, joilla tämä Postin palvelu on mahdollinen. Posti ei tavoita koko Suomea yhdessä (1) työpäivässä, Postin toimiaikakyselystä voit tarkistaa oman alueesi tavoitettavuuden.
Mikäli asiakasta ei tavoiteta, jätetään saapumisilmoitus vastaanottajan osoitteeseen ja tilaus toimitetaan lähimpään postikonttoriin, josta se on noudettavissa seuraavan kahden viikon ajan.

Posti - Economy - Nouto
Paketti toimitetaan noudettavaksi lähimmästä Postin myymälästä 1-3 työpäivän kuluessa. Saat sähköisen saapumisilmoituksen sähköpostitse.

Matkahuolto - Lähipaketti - Nouto Matkahuollosta / lähikaupasta
Paketti kuljetetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään tai lähettäjän valitsemaan pakettipisteeseen 1-3 arkivuorokauden kuluessa.

Matkahuolto - Jakopaketti - Kotiinkuljetuksessa

Paketti kuljetetaan pääsääntöisesti 1 arkivuorokauden kuluessa ja jaetaan vastaanottajalle määränpäähän saapumista seuraavana arkipäivänä. 

Toimituskulut
Postin Economy toimitetaan rahtivapaasti tilauksen arvon ylittäessä 150€ (alv. 0%), muutoin toimitushinta 6,70€ (alv. 0%). 
Postin Express Business Day -kuljetus toimitetaan rahtivapaasti tilauksen arvon ylittäessä 200€ (alv. 0%), muutoin toimitushinta on 9,90€ (alv. 0%).
Matkahuollon Lähi-paketti toimitetaan rahtivapaasti tilauksen arvon ylittäessä 150€ (alv. 0%), muutoin toimitushinta on 6,70€ (alv. 0%)
Matkahuollon Jakopaketti toimitetaan rahtivapaasti tilauksen arvon ylittäessä 200€ (alv. 0%), muutoin toimitushinta on 9,90€ (alv. 0%)

Kalusteiden ja tilaa vievien tuotteiden rahtikulut veloitetaan todellisten rahtikulujen mukaisesti.
Jälkitoimitukset ilman toimituskuluja.

Vaaranvastuun siirtyminen
Vaaranvastuu siirtyy ostajalle, kun tavara sopimuksen mukaisesti luovutetaan ostajalle tai itsenäisen rahdinkuljettajan kuljetettavaksi, jollei toimituslausekkeesta muuta johdu. Ellei tavaraa luovuteta oikeaan aikaan ja tämä johtuu ostajasta tai ostajan puolelta olevasta seikasta, vaaranvastuu siirtyy ostajalle, kun myyjä on tehnyt sen mitä häneltä sopimuksen mukaan edellytetään luovutuksen mahdollistamiseksi.

Takuu
Myydylle tavaralle on voimassa valmistajan ehtojen mukainen takuu, ellei toisin sovita. Takuuasioissa otettava aina yhteyttä myyjään ja esitettävä takuutodistus sekä ostokuitti.

Välilliset vahingot
Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan viivästyksestä tai toimituksen virheellisyydestä ostajalle aiheutuneita välillisiä vahinkoja kuten tuotantotappiota, saamatta jäänyttä voittoa tai muuta taloudellista seurannaisvahinkoa.

Tilauksen toimitus
Jos tilattua tuotetta on tulossa vasta varastoon lähtee tilaus vasta kun tilauksen puuttuvat tuotteet ovat saapuneet varastoon.


3. Ostajan velvollisuudet

Hinnat
Ellei muuta ole kirjallisesti sovittu, kaikki myyjän ilmoittamat hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Kaikkiin hintoihin lisätään arvonlisävero 24%. Myyjä pidättää itsellään oikeuden ilmoittamiensa hintojen muutokseen, mikäli ne aiheutuvat myyjästä riippumattomista syistä.

Maksutavat
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Suomen Verkkomaksut Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Suomen Verkkomaksut Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Suomen Verkkomaksulla voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken, Nordea, Visa, Visa Electron tai MasterCard. Maksaminen tapahtuu Suomen Verkkomaksut Oy:n sivuston kautta.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla. Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Palmikko.fi toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen Verkkomaksut Oy. Suomen Verkkomaksut Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oy on myös maksun saaja.

Suomen Verkkomaksut Oy, y-tunnus: 2122839-7
Ohjelmakaari 10
40500 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207 181830

Asiakas voi ostaa tuotteet laskulla, jos ostosten loppusumma ylittää 100€ + alv. Laskun loppusummaan lisätään laskutuslisä 3€ + alv. Asiakkaan luottotiedot tarkastetaan Asiakastieto.fi-palvelusta ja mikäli asiakkaalla on maksuhäiriömerkintöjä, Palmikko pidättää itsellään oikeuden olla myöntämättä laskua. Lasku lähetetään asiakkaan tiedoissaan ilmoittamaan sähköpostiin. Maksuaika on 14 vrk. Maksamattomien laskujen maksumuistutuksista perimme käsittelykuluina 10 € + alv per muistutus.

Lahjakortilla maksettaessa:
Koodi ja lahjakortti ovat kertakäyttöisiä eikä lahjakorttia voi vaihtaa rahaksi. Lahjakortin voi käyttää ainoastaan todistettavasti kampaamo- tai kauneudenhoitoalan oppilas tai ammattilainen. Asiakkaan on varauduttava todistamaan oikeutensa Kampaamotukku Palmikko Oy:ssä  asioimiseen. Lahjakortilla ei voi maksaa verkkokaupassa toimituskuluja.

Reklamaatio ja virheen korjaaminen
Ostajalla on velvollisuus tarkastaa tuotteen kunto ja oikeellisuus tuotteen vastaanottamisen yhteydessä tai ensi tilassa sen jälkeen. Kaikki tuotteisiin liittyvät huomautukset on esitettävä myyjälle välittömästi puutteen tai virheen tultua ostajan tietoon. Avatuilla tuotteilla / pakkauksilla ei ole palautusoikeutta. Toimitus katsotaan hyväksytysti vastaanotetuksi, ellei siitä ole huomautettu neljäntoista (14) päivän kuluessa toimituspäivästä.

Myyjällä on oikeus ensisijaisesti joko korjata virhe tai toimittaa uusi tavara. Ostajalla ei ole oikeutta vaatia toimitusta, jos olosuhteissa on tapahtunut sellainen muutos, joka olennaisesti muuttaa alkuperäisesti sovittujen suoritusvelvollisuuksien suhdetta.

Ostajan tulee palauttaa virheelliseksi tai vääräksi havaitsemansa tuote alkuperäisessä ja myyntikuntoisessa pakkauksessaan myyjän antamien ohjeiden mukaisesti. Myyjä tarkistaa palautetun tuotteen mahdollisen virheen toteamiseksi joko itse tai antaa tuotteen tarkistamisen tuotteen valmistajan tehtäväksi. Vioittuneen jälleenmyyntituotteiden kohdalla tulee mukaan aina liittää ostokuitti tai sen kopio.

Palautus- ja vaihto-oikeus
Tuotteen mahdollisesta palautuksesta on sovittava aina tapauskohtaisesti myyjän kanssa, joka antaa ostajalle palautusohjeet.

Varastoitavilla tuotteilla on neljäntoista (14) päivän palautus- ja vaihto-oikeus. Palautettavien tuotteiden tulee olla vahingoittumattomia alkuperäispakkauksissaan ja sisältää kaikki niihin liittyvät osat. Ostaja vastaa aina palautuskuluista.


4. Erimielisyyksien ratkaiseminen
Myyjän ja ostajan väliseen sopimukseen liittyvät erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan osapuolten välisin neuvotteluin. Ellei toisin ole sovittu eikä neuvotteluissa päästä sovintoon, riidat ratkaistaan Pirkanmaan käräjäoikeudessa.
 

5. Yhteystiedot

Kampaamotukku Palmikko Oy
Sorinkatu 3
30100 Tampere

puh. 010 219 4888

sähköposti: asiakaspalvelu@palmikko.fi